Cultured Foods. It’s all gravy

Nasza rekomendacja:
6 out of 6 stars (6 / 6)

Cultured Foods. It’s all gravy

No cóż, nie ma co ukrywać, że Cultured Foods to Rolls – Royce wśród produktów wegańskich. Nie tylko dlatego, że produkty tej marki są tak wysokiej jakości i użyto do nich najwyższej jakości składników, że można je określić mianem luksusowych. Także dlatego, że nie schodzi ona z pewnego poziomu. Podobnie jak Rolls – Royce nigdy nie wyprodukował żadnego samochodu niższej klasy tylko dlatego, aby dotrzeć do innego segmentu klientów, tak samo Cultured Foods nie produkuje produktów z tańszych składników, których nie brakuje na rynku, i których dodatek sprawiłby, że ich produkty byłby tańsze i bardziej dostępne dla szerszego grona konsumentów.

Produkty tej marki są niezmiennie bardzo wysoko przez nas oceniane, otrzymując najwyższe (także 6,0) rekomendacje. Zdajemy sobie zatem sprawę, że test It’s all gravy, czyli po prostu ciemnego sosu pieczeniowego, jest obciążony pewną dozą subiektywizmu. Podobnie zresztą jak podróż Rolls – Royce’m 😉Mimo to, jak zawsze staramy się zachować maksimum obiektywizmu w jego ocenie.

Zdarza nam się raz na jakiś czas stosować jako dodatek kupiony w sklepie ciemny sos pieczeniowy w proszku w wersji wegańskiej. Najczęściej wybieramy sos Knorra, ponieważ ma skład, który raz na jakiś czas można zaakceptować. W składzie nie znajdziemy glutaminianu ani izozynianu tylko maltodekstrynę, skrobię, cukier, mąkę pszenną, sól hydrolizowane białka roślinne, cebulę (5,9%), aromaty, tłuszcz palmowy, ekstrakt drożdżowy, syrop cukru karmelizowanego, czosnek, pieprz, ekstrakt słodu jęczmiennego i majeranek. Producent też dodaje, że sos może zawierać mleko, jaja, seler i gorczycę. Jak widać skład, ze wszystkich ciemnych sosów pieczeniowych jest chyba najlepszy. Mimo to, w porównaniu do Knorra sos Cultured Foods wydaje się być pod tym względem Rolls – Royce’m 😉

Czy jest nim także w pod względem organoleptycznym? W naszym odczuciu nie ustępuje  pod tym względem Knorr’owi. Z jednym wyjątkiem, który dla nas jest ogromną zaletą, a który może być wadą dla innych osób. Jest nim koncentracja smaku. Przyrządzając sos Knorra (najczęściej do kopytek) zawsze dodajemy pół kostki warzywnej, kozieradkę, lubczyk i sól. Robimy to po to aby wzmocnić smak, który dla nas jest nieco za mało wyrazisty. W przypadku It’s all gravy nie ma takiej potrzeby, bo sos ma wyrazisty i skoncentrowany smak. Niczego więcej nie trzeba dodawać.

Dlatego, jeśli cenicie wysokiej jakości produkty i szukacie „konkretnego” sosu pieczeniowego, to nie się co zastanawiać. Pozostaje tylko go znaleźć. A to dla większości rodaków, którzy robią zakupy tylko w sklepach stacjonarnych, może być naprawdę trudne. My spotkaliśmy go tylko w największych hipermarketach Carrefour i Auchan.

Jest jeszcze kwestia ceny, która z pozoru wydaje się wysoka. Jednak cena jednostkowa, wahająca się od 10,59 zł do 12,99 zł jest tylko pozornie wysoka. Producent sosu Knorr (średnia cena 3-4 zł za opakowanie 29 g.) podaje, że zawiera ono 4 porcje – każda to 75 g. Innymi słowy za ok. 330 ml sosu zapłacimy 3-4 zł. Cena It’s all gravy to 11-13 zł za opakowanie 150 g, z którego otrzymujemy łącznie ok. 770 ml sosu. Co oznacza, że ok. 300 ml It’s all gravy kosztuje nas 4-5 zł. Zatem w niemal tej samej cenie otrzymujemy produkt znacznie wyższej jakości i znacznie bardziej skoncentrowany.

Miało nie być rekomendacji być 6,0 😉 Jednak dla nas to produkt idealny i nie widzimy już sensu kupowania innych tego typu sosów.  Zatem siłą rzeczy dajemy po raz kolejny najwyższą rekomendację produktowi Cultured Foods. Chociaż w zasadzie moglibyśmy się przyczepić do tego, że w opakowaniu nie ma miarki, którą można odmierzyć 60 ml proszku do przyrządzenia sosu. Z drugiej strony raczej każdy z nas ma w domu jakieś miarki i nie ma sensu produkować kolejnych śmieci, bo tego typu miarki i tak prędzej czy później lądują w koszu. Zatem pozorna wada może być zaletą.

wegański blog - polecamy

Agnieszka i Arek
wegański blog vegetest.pl

Ocena organoleptyczna

Przedmiot oceny

Opis

Opakowanie/etykieta Opakowanie foliowe. Nadruk z przyjemną dla oka grafiką. Informacja czytelna i wyczerpująca.
Wygląd ogólny Proszek w kolorze jasnobrązowym. Po przyrządzaniu zgodnie z przepisem na opakowaniu kolor brązowy.
Konsystencja i tekstura Gęsta, typowa dla tego typu wyrobów. Widoczne kawałeczki składników. Gęstniej w miarę stygnięcia
Zapach Typowy dla tego typu wyrobów, z nieznacznie wyczuwalnym zapachem warzyw i przypraw.
Smak Typowy dla tego typu wyrobów, lekko kwaskowaty.
Alternatywa dla produktów niewegańskich Tak. Znakomita dla tradycyjnego sosu.

Informacje dodatkowe

Obecność konserwantów Brak
Zawartość substancji zagęszczających Guma guar
Obecność substancji, które mogą wywoływać reakcje alergiczne u osób uczulonych. Brak
Informacje (zastrzeżenia) producenta 100% naturalne składniki. Wegański, bez ukrytych mięsnych aromatów. Bez glutenu i innych alergenów. Bez sztucznych dodatków, GMO. Długa data przydatności
Przechowywanie W suchym miejscu.
Odpowiedni w diecie bezglutenowej Tak.

Przedział cenowy – Tani
11,79 zł za opakowanie – 15,31 zł za kg gotowego wyrobu.

Producent: NEWFOOD Brian McWorther Company

Dostępne: Hipermarket Carrefour – Warszawa, Fitofag.pl

Cultured Foods. It's all gravy

11,79 zł – 150 g
9.5

Skład

9.5/10

Wrażenia konsumpcyjne

10.0/10

Wartości odżywcze

10.0/10

Opłacalność

10.0/10

Smakowitość

9.5/10

Opakowanie

8.0/10

Skład

  • Skrobia ziemniaczana
  • Mąka owsiana
  • Ekstrakty drożdżowe
  • Warzywa suszone (pomidor, cebula, burak)
  • Błonnik roślinny
  • Ocet jabłkowo-spirytusowy
  • Kakao, sól himalajska
  • Łuska babki jajowatej, pieprz czarny
  • Naturalna substancja zagęszczająca: guma guar
  • Ziele angielskie, liść laurowy

Wartości odżywcze

  • Wartość energetyczna: 297 kcal
  • Tłuszcz 2,2 g w tym kwasy tłuszczowe nasycone 0,6 g
  • Węglowodany 46,0 g, w tym cukry 6,2 g
  • Białko: 13,0 g
  • Błonnik: 20,0 g
  • Sól: 7,8 g

Inne wegańskie produkty

Jeden komentarz

Skomentuj Anonim Anuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *