Nasza rekomendacja:
(4,6 / 6)
Panie, panowie…Czapki z głów!
Oto mamy przed sobą produkt firmy, która powstała ponad ćwierć wieku temu! Firma, która powstała wtedy, kiedy 95% Polaków nie wiedziała, że istnieje coś takiego jak weganizm. W czasach, kiedy konsumentów dzieliło się na tym normalnych i tych innych zwanych jaroszami. A jarosze nie jedli mięsa, ale mleko, jaja i sery jak najbardziej. To się nazywa wizja!
Firma istnieje ponad 25 lat, ale niewielu wegan o niej słyszało. A szkoda. Nie spotkamy ich produktów w wielkich sieciach. Zapewne dlatego, że za wstawienie jednego „item’u” (smak, rodzaj) niektórym sieciom sklepów trzeba zapłacić od 80 do 150 zł. Chcesz sprzedać – płać. Tak to działa w sieciach. Nie znam ani właścicieli firmy, ani ich podejścia do biznesu, ale jeśli taką politykę wielkich sieci traktują jako zwykłe łapówkarstwo, to takie podejście popieram. Jestem, tak jak 7 miliardów ludzi na świecie, konsumentem i chcę mieć wybór! Prawdziwy wybór, a nie wybór, którego dokonuje BWOF – „Bardzo Ważna osoba w Firmie”. Taka między innymi była idea powstania tego bloga. Rumix oferuje naprawdę wysokiej jakości produkty, w skład których wchodzą produkty nieprzetworzone, lub niskoprzetworzone. Ma w swojej ofercie produkty, o których (daję głowę) nie słyszało 95% polskich wegan. Chociażby te: http://www.prosoya.pl/index.php?id=produkty&t=soyami
Mamy więc do czynienia z bardzo dobrymi produktami, które są zdecydowanie warte polecenia, tym bardziej, że są nasze, polskie i naprawdę dobre. Mam wybór: pseudo-pasztet z wysoko przetworzonych, nieznanego pochodzenia składników, który mogę kupić z 2,19 zł w znanej międzynarodowej sieci oraz polski pasztet wyprodukowany z naturalnych składników za 3,79 zł. Różnica 1,60 zł. Nie zastanawiam się ani przez chwilę. Biorę ten drugi. Oszczędzamy 1,60 zł? Chyba nie tędy droga. Polska powoli wkracza w Trzecią dekadę XXI wieku!
Najwyższa rekomendacja jest w pełni uzasadniona, mimo, że produkt nie jest idealny.
Ocena organoleptyczna
Przedmiot oceny | Opis |
Opakowanie | Grafika etykiety w smutnej, ciemnej kolorystyce. Typowej dla produktów marki Pro Soya. |
Wygląd ogólny | Po otwarciu powierzchnia nierówna. Pokryta warstwą oleju. Widoczne kawałki pieczarek. Brak typowego dla tego typu produktów miejscowego przybrązowienia. |
Konsystencja i tekstura | Po rozsmarowaniu konsystencja jednolita. Bardziej podobna do past niż do pasztetów. Miękka, kleista, mączna i kremowa. Wyczuwalne kawałki pieczarek. Stosunkowo szybko rozpuszcza się w ustach. Obecne nieliczne drobne ziarnka piasku. Typowe dla wyrobów z pieczarkami. |
Zapach | Wyczuwalny delikatny zapach pieczarek i soi. Trochę sztuczny. |
Smak | Lekko słodkawy. Wyczuwalny smak kaszki manny, mąki i pieczarek. Po dłużej chwili daje o sobie znak smak soi. |
Alternatywa dla produktów niewegańskich | Nie. |
Informacje dodatkowe
Obecność konserwantów | Brak |
Zawartość substancji zagęszczających | Brak |
Obecność substancji, które mogą wywoływać reakcje alergiczne u osób uczulonych. | Soja, pszenica, gorczyca. |
Informacje (zastrzeżenia) producenta | Bez konserwantów, bez glutenu
|
Przechowywanie | Brak większych ograniczeń. Po otwarciu przechowywać w lodówce przez 48 h. |
Odpowiedni w diecie bezglutenowej | Nie |
Przedział cenowy – Średni
3,79 zł za opakowanie – 32, 95 zł za kg.
Producent: Rumix PROSOYA Janina Gasparowicz
Zakupiono: Nasze sklepy. Delikatesy Warus – Warszawa
Pro Soya. Pasztet sojowy z pieczarkami.
3,79 zł - 115 gSkład
- Ziarno soi 65%
- Woda
- Pieczarki 13%
- Olej rzepakowy
- Cebula
- Sól
- Przyprawy (czosnek, curry, imbir, kolendra, liść laurowy, ziele angielskie, gałka muszkatołowa, chili)
Wartości odżywcze
- Energia: 164 kcal
- Tłuszcz 10,6 g (kwasy tłuszczowe nasycone 0,8 g)
- Węglowodany 7,1 g (cukry 1,4 g)
- Białko 9,5 g
- Sól 1,25 g
3 komentarze
Jeszcze nie spotkałam tej firmy w sklepach 🙂
https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/