Nasza rekomendacja:
(3,7 / 6)
Podczas ostateniej zakupowej wizyty w Lidlu natknąłem się na napój znanej rodzimej marki Tymbark. Ponieważ nie spotkałem się z nim do tej pory postanowiłem kupić. Po schłodzeniu w lodówce przystąpiłem do testu. Chociaż w nazwie produktu pojawia się “kokosowy” musiałem nieco wysilić swój węch i kubki smakowe, aby pozbyć się wątpliwości, że nie jest to napój kokosowy. Co, przyznam, nie przyszło mi łatwo.
Zapach zdominowany jest przez ananasy i banany z wyczuwalnym sokiem jabłkowym i, w moim odczuciu, daleko kokosem. Na tyle daleko, że gdyby nie nazwa i obecność kokosu w składzie nie wpadłbym na to, że faktycznie się tam znajduje.
Smak jest nieco inny, ponieważ na pierwszy plan wraz z ananasami i bananami wysuwa się także jabłko. Całość jest kwaskowata, za co odpowiadają nie tylko owoce, ale także kwas cytrynowy sprawiający, że aż piszczą zęby podczas picia. Dla mnie to najgorsza jego cecha, bo ma się odczucie, że za smak i zapach nie odpowiadają obecność naturalnych soków, a są efektem wymieszania kwas cytrynowego, cukru i aromatów. Oczywiście to przekonanie szybko znika po zapoznaniu się ze składem produktu. Całość jest świeża i orzeźwiająca.
Konsystencja nieznacznie gęsta i wodnista osadzającą się na ściankach szklanki. Producent nazywa swój produkt przekąską. Dlaczego nie napojem? Dla mnie jako konsumenta jest to po po prostu bardziej gęsty napój. I do tego jego gęstość nie wynika bynajmniej z zastosowanie zagęszczonych sosów, tylko stabilizatorów i emulgatorów. Przyznam, że oprócz obecności ekstraktu z kokosa produkt raczej do odkrywczych nie należy. Mamy na rynku całą masę Kubusiów, Pysiów, Drugich śniadań itp. Produktów, w których składzie nie znajdziemy żadnych dodatków, dzięki czemu są faktycznie, a nie tylko z nazwy, w 100% roślinne. Spójrzmy choćby na skład wybranego Drugiego Śniadania Dawtony: Jabłka (54%) / jagody (19%) / banany (17%) / kasza jaglana (6%) / płatki jaglane (3%) / siemię lniane (1%).
Czy zatem na rynku tak dobrych produktów jest miejsce dla “przekąski” marki Tymbark? Czy da się odnieść sukces licząc na siłę marki? Nie sądzę.
Arek
Blog wegański vegetest.pl
Ocena organoleptyczna
Przedmiot oceny | Opis |
Opakowanie | Butelka plastikowa z plastikową etykietą. Grafika etykiety kolorowa i estetyczna, zachęcająca do zakupu. |
Wygląd ogólny | Kolor napoju kremowy, nieznacznie gęstawy. |
Konsystencja i tekstura | Konsystencja nieznacznie gęsta i wodnista osadzającą się na ściankach szklanki. |
Zapach | Świeży, orzeźwiający, przyjemny. Owocowy zdominowany przez ananasy i banany z wyczuwalnym sokiem jabłkowym i dalekim kokosem. |
Smak | Świeży z wyraźnymi ananasami, bananami i sokiem jabłkowym. Nieznacznie wyczuwalny kokos. |
Alternatywa dla produktów niewegańskich | Nie dotyczy |
Dodatkowe informacje
Objętość | 250 ml |
Obecność konserwantów i/lub przeciwutleniaczy | Brak |
Zawartość substancji zagęszczających | Brak |
Obecność substancji, które mogą wywoływać reakcje alergiczne u osób uczulonych. | Brak |
Informacje (zastrzeżenia) producenta | |
Przechowywanie | Po otwarciu przechowywać w lodówce i spożyć w ciągu 48 godz. |
Odpowiedni w diecie bezglutenowej | Tak |
Przedział cenowy – Bardzo drogi
2,99 zł za butelkę 250 ml – 11,96 za l.
Producent:MWS Sp. z o.o.
Kod: 5900334004628
4 komentarze