Nasza rekomendacja:
(5,4 / 6)
Planton Limted edition odsłona druga w wersji białej. Zapraszamy do testu!
“Panowie, co miałem powiedzieć przeczytałem, i w tej sprawie nie mam nic więcej do dodania.” powiedział na posiedzeniu z Radą Ministrów Nikodem Dyzma, bohater kultowej książki Tadeusza Dołęgi – Mostowicza. Parafrazując jego słowa powiemy: “Wszystko co możemy powiedzieć o serii Limited edition vegengurtów Planton już napisaliśmy w teście Planton Black. Dlatego gorąco zapraszamy do zapoznania się z nim.
Planton White. Aloes & Liczi naszym zdaniem jest równie udanym produktem, jak Planton Black Czarna porzeczka & Lawenda. Lepszym? Nie, naszym zdaniem raczej innym. Podobnie jak Black, White wyróżnia się grafiką. Może nie aż tak bardzo oryginalną jak Planton Black, ale równie interesującą.
Smak jest świeży i przyjemny. Lekko słodki i kwaskowaty. W ustach można wyczuć nuty koksu, liczi, arbuza i mięty. Bardzo ciekawe i niepowtarzalne połączenie smakowe. Producentów tego typu produktów można policzyć na palcach jednej ręki. Producentów jogurtów mlecznych jest wielu. Jednak firma Magda zaczyna w cuglach wygrywać walkę o podniebienie świadomych konsumentów. Co prawda jogurt owocowy można kupić o ponad połowę, taniej, ale zastanówmy się, czy naprawdę różnica dwóch złotych przy zakupie jednego opakowania ma znaczenie? Kupować taniej dla samego faktu kupowania taniej…? A czy to nie jest tak, że konsumenci kupujący taniej kupują więcej a potem wyrzucają jedzenie do kosza?
Zacytujmy: „W polskich śmieciach marnuje się rocznie ponad 9 mln t jedzenia. To jedna trzecia tego, co produkujemy. Dla porównania 9 mln t jedzenia to równowartość 90 mld kanapek z szynką lub z serem. Jedna wyrzucona kanapka to zmarnowane 90 l wody, gorzej jest z mięsem, bo wyprodukowanie kilograma wołowiny kosztuje nawet 10 tys. l wody, a wyrzucone do śmieci udko kurczaka to aż 650 l zmarnowanej wody (za danymi Federacji Banków Żywności)”[1].
Naszym zdaniem Planton White. Aloes & Liczi z serii Limited edition to produkt bardzo udany. Powinien przypaść do gustu osobom, które lubią świeże smaki. Głównie tym, które chętnie sięgają po kultowy napój Tymbark Jabłko mięta 😉
Agnieszka i Arek
Wegański blog Vegetest.pl
Ocena organoleptyczna
Przedmiot oceny | Opis |
Opakowanie | Plastikowy pojemnik. Kolorowa, bardzo przyjemna dla oka grafika. Zdecydowanie zachęca do zakupu. |
Wygląd ogólny | Wygląda jak typowy gęsty jogurt. Właściwy dla tego typu produktów. Kolor biały. Połyskująca powierzchnia. |
Konsystencja i tekstura | Bardziej gęsty niż typowe jogurty. Przypomina niskotłuszczowy jogurt owocowy. Lekko wodnisty. Bardzo szybko rozpuszcza się w ustach. |
Zapach | Zdecydowany. Wyraźny zapach kokosa i liczi, bardzo świeży i orzeźwiający. Kwaskowaty i lekko słodki. Przyjemny. |
Smak | Smak kwaskowaty, przyjemny, świeży. Wyczuwalne nuty koksu, liczi, arbuza i mięty. |
Alternatywa dla produktów niewegańskich | Tak. Bardzo dobra dla jogurtów mlecznych, owocowych. |
Informacje dodatkowe
Obecność konserwantów | Brak |
Zawartość substancji zagęszczających | Brak |
Obecność substancji, które mogą wywoływać reakcje alergiczne u osób uczulonych. | Brak |
Informacje (zastrzeżenia) producenta | Bez GMO. Bez laktozy i nabiału. Wolny od soi. 100% wegański. Bez barwników, bez glutenu Żywe kultury bakterii. |
Przechowywanie | Od +1°C do +8°C |
Odpowiedni w diecie bezglutenowej | Tak. |
Przedział cenowy – Tani
3,99 zł za opakowanie – 24,93 zł za kg.
Producent: Zakład produkcji jogurtu MAGDA Sp. z o.o.
Zakupiono: Lidl
[1]http://metrowarszawa.gazeta.pl/metrowarszawa/1,141635,19110055,piec-godzin-jezdzilem-smieciarka-po-warszawie-i-grzebalem-w.html[dostęp: 30.08.2018]
Jeden komentarz